Friday, March 20, 2009

MEMORANDUM KESATUAN JURUBAHASA & PENTERJEMAH, KEMENTERIAN KEHAKIMAN MALAYSIA BARAT, TAHUN 2009 - PART 1

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA BUAT SEMUA AHLI KESATUAN JURUBAHASA & PENTERJEMAH, KEMENTERIAN KEHAKIMAN MALAYSIA BARAT...


Berikut adalah memorandum terkini yang mana isi kandungannya sedang giat diperjuangkan oleh Kesatuan. Buat pengetahuan saudara saudari sekalian, memorandum ini akan dikemukakan kepada beberapa pihak. Antaranya CUEPACS, Ketua Hakim Negara dan Ketua Pendaftar, Mahkamah Persekutuan Malaysia.


Pihak Kesatuan amat mengharapkan sokongan dari saudara saudari sekalian dalam merealisasikan segala apa yang terkandung dalam memorandum ini.


Akhir kata doakan yang terbaik buat Kesatuan dalam memperjuangkan yang terbaik buat saudara saudari sekalian.


Terima kasih,


Awais Al-Qarni Bin Omar
Setiausaha Kehormat
Kesatuan Jurubahasa & Penterjemah
Kementerian Kehakiman Malaysia Barat








2 comments:

Anonymous said...

Adakah memorundum ini dipersetujui oleh kesemu ahli MJK. Usul ini mengelirukan.It should be revised even before published. Tuntutan-tuntutan yang dikemukakan adalah 'out-dated'. Pls take notes.

Kesatuan Jurubahasa & Penterjemah said...

terima kasih kepada tuan/puan yang menambil berat kepada perkara ini...

memang diakui bahawa memorandum ini "outdated"... pihak MJK telah mengeluarkan satu memorandum baru... dan ianya akan diteliti semula bersama-sama wakil2 negeri pada mesyuarat 15/05/09... selepas dari tarikh itu saya akan piblish memorandum yang terkini... harap saudara/i bersabar

akhir kata terima kasih banyak2 di atas keprihatinan saudara/i