Friday, March 16, 2012

PAINTBALL 'TEST RUN'


Pada 10.3.2012 Biro Sukan dan Rekreasi Kesatuan Jurubahasa dan Penterjemah Kementerian Kehakiman Malaysia Barat telah menganjurkan permainan paintball. Ianya terbukan kepada semua Jurubahasa Kuala Lumpur dan Selangor. Tujuannya adalah untuk mengeratkan hubungan jurubahasa-jurubahasa antara Mahkamah. Bayaran yang dikenakan adalah RM 50 seorang dan diadakan di Putrajaya Paintball Park (PPP).



9.00 pagi
Peserta-peserta berkumpul di Alamanda Putrajaya dan bertolak ke PPP pada pukul 9.45 pagi.

10.00 pagi
Peserta-peserta tiba di PPP dan disambut oleh Adiman, host di PPP pada hari itu.





10.30 pagi
Peserta-peserta diberikan taklimat dan cara-cara permainan paintball serta peraturan berkaitan sambil bersarapan. Sarapan disediakan oleh Azmi Aman & Co.




11.00 pagi
Usai sudah taklimat dan sarapan, kami dibenarkan untuk mengambil peralatan-peralatan berkaitan. Kami dipecahkan kepada dua kumpulan. Kumpulan hijau diketuai oleh Presiden kita, Encik Azmi dan kumpulan hitam diketuai oleh adik Muzafar.




Dari dua gambar kumpulan di bawah ini, pasti anda dapat menjangka siapa juara dan siapa makan cat.
Tak ada ibu bapa yang mahu anaknya pergi berperang.

Nak pergi jalan-jalan dekat Alamanda ke..?




Walaupun vest berbau muka tetap hensem dan manis





Setelah semuanya bersedia, kami dibenarkan untuk masuk ke dalam padang. Padang yang diberi adalah bersaiz kecil. Memandangkan kami hanya ada 14 orang adalah sesuai untuk bermain secara 'capture the flag'.

pasukan 'black dog bone'



pasukan 'green technology'. menyokong hari sabtu
sebagai hari tanpa beg plastik.




Sekitar permainan dijalankan.







Pada keseluruhannya kami dapat bermain sebanyak tiga set. Kemenangan berpihak kepada pasukan hitam dengan skor 2-1. Pengalaman pertama kali bermain paintball adalah sangat mengujakan. Biarpun bermain dalam cuaca panas ia amat berbaloi.


"It was a fun trigger and a thrilling emotion" kata seorang daripada peserta kami yang berasal dari Wallsall, Scotland.








Biro Sukan dan Rekreasi Kesatuan Jurubahasa akan menganjurkan lagi aktiviti paintball ini dan juga akan cuba untuk menganjurkan aktiviti-aktiviti sukan lain. Pastikan anda sentiasa mengitkuti kami di blog dan juga facebook Kesatuan. Akhir kata, terima kasih kepada semua yang hadir. Sekian.

4 comments:

Anonymous said...

Seronok menembak cat? Kita sedang usahakan aktiviti lasak V2 "menembak dengan gaya" dengan kerjasama PDRM... tuungguu

Anonymous said...

x syok pun.....

若藍 ~ chan lioklam said...

nampak senorok juga ....

awais omar said...

memang nampak best... komentar dari peserta juga sangat memuaskan... maaf hari tu x dapat join sbb ke kelantan... will be joining next time... insyaALLAH