Wednesday, February 15, 2012

Perjumpaan Bersama Jurubahasa-jurubahasa Mahkamah Selangor (3)


Pada perjumpaan ini YDP turut mengedarkan 'Buku Biru' untuk diisi oleh jurubahasa-jurubahasa yang hadir. Buku Biru adalah sebuah buku biasa yang diistilahkan oleh YDP sebagai peluang untuk Jurubahasa-jurubahasa berkomunikasi dengan Kesatuan. Di dalam buku tersebut jurubahasa boleh menulis segala cadangan dan aduan berkenaan perkhidmatan dan sebarang masalah.

Pada perjumpaan tersebut tersebut beberapa cadangan dan aduan ditulis. Antaranya:

1. Permohonan waktu anjal untuk Jurubahasa, walaupun kebenaran telah diberikan oleh mantan Y.A.A. Ketua Hakim Negara namun aianya tidak dilaksakan.

2. Permohonan elaun khas kerana pelbagai kekangan tugas, multi tasking, menjalankan kerja-kerja PTUU dan kerja Setiausaha.

3. Pelarasan elaun COLA.

4. Cadangan kenaikan elaun kot ke RM300 dan tuntutan tanpa mengemukakan resit (automatik).

5.Update blog dan facebook lebih kerap dan pelbagaikan info-info Kesatuan.

6. Cadangan Logo dan nama baru Kesatuan.

YDP mengharapkan lebih banyak cadangan dan aduan dapat dikemukakan untuk faedah semua Jurubahasa.

Buku Biru ini akan dibawa seterusnya oleh YDP-YDP yang akan mengambil alih supaya mereka tahu perjalanan, tuntutan dan masalah yang perlu diselesaikan.

Jawapan-jawapan terhadap 6 perkara tesebut akan dijawab oleh YDP dan MJK yang lain selepas mendapat maklumat penuh tentang perkara-perkara tersebut.

Kerjasama dan bantuan diharapkan untuk terus memberi usul kepada Kesatuan. Anda boleh menghadiri blog ini dan meletakkan komen, memberi komen dalam face book atau emel terus YDP dan Kesatuan seperti emel yang telah diberikan.


*Majlis Anjuran bersama Ahli MJK Kesatuan sessi 2011-2013 (Pn Rahimah bt Mohd), Wakil Jurubahasa Mahkamah Selangor (En Vijayan) dan Pemegang Amanah Kesatuan Jurubahasa (En Arumugam):- Tahniah dan terima kasih

No comments: